Twój Koszyk

Twój koszyk jest pusty


Regulamin

Regulamin sklepu internetowego Foodnest.pl

 

1.Postanowienia ogólne

 

Właścicielem i administratorem SKLEPU www.foodnest.pl jest firma: 
Farmy Roztocza Sp z o.o. , ul. Przemysłowa 12, 23-415 Księżpol
NIP 9182164745 Regon 363504966
Kontakt tel.: +48 84 687 79 06
e-mail: sklep@foodnest.pl


1. Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego okresla zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.foodnest.pl, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz trybu odstąpienia od umowy przez Konsumenta.

2.Definicje

  1. SKLEP INTERNETOWY umowa sprzedaży lub świadczenia usługi zawierana jest drogą elektroniczną i jeżeli stroną umowy jest KONSUMENT to odbywa się na warunkach opisanych w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (dla umów zawieranych do dnia 24.12.2014) oraz w ustawie z dnia 30 moja 2014 r. o prawach konsumenta (dla umów zawieranych od dnia 25.12.2014).
  2. SPRZEDAWCA i USŁUGODAWCA – Firma: Farmy Roztocza Sp z o.o. , ul. Przemysłowa 12, 23-415 Księżpol NIP 9182164745 Regon 363504966, adres poczty elektronicznej: www.sklep@foodnest.pl, pod  numer telefonu: (+48) 84 687 79 06 - umowa sprzedaży zawierana poprzez SKLEP INTERNETOWY na stronie www.foodnest.pl
  3. KLIENT – osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda jej przedstawiciela ustawowego,a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub korzysta z innych usług SKLEPU INTERNETOWEGO.
  4. KONSUMENT - KLIENT, osoba fizyczna która nie prowadzi działalności gospodarczej lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ale zawierająca umowę sprzedaży lub usługi w celu nie związanym bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową, która jest KONSUMENTEM.
  5. KONSULTANT – osoba zajmująca się obsługą SKLEPU INTERNETOWEGO z upoważnienia Usługodawcy, pracująca od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 pod numerami telefonu: +48 84 687 79 06
  6. PRODUKT - towar oferowany do sprzedaży w SKLEPIE INTERNETOWYM.
  7. REGULAMIN - niniejszy Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO.
  8. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawierana na odległość poprzez SKLEP INTERNETOWY.
  9. STRONA UMOWY - SPRZEDAWCA, KUPUJĄCY, KONSUMENT, USŁUGODAWCA.
  10. ZAMÓWIENIE - oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci zawarcia umowy sprzedaży (zamówienia produktu lub usługi).
  11. NEWSLETTER - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na umożliwieniu zainteresowanym otrzymywanie na podany adres e-mail informacji związanych ze SKLEPEM INTERNETOWYM.


  12. 3.Przyjmowanie i realizacja zamówień 

  1. SKLEP INTERNETOWY realizuje zamówienia na terenie Polski złożone przez pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne .
  2. Przed złożeniem zamówienia KUPUJĄCY musi się zapoznać z niniejszym Regulaminem. Fakt zapoznania się i akceptacji wszystkich postanowień niniejszego regulaminu potwierdza jawnie przy rejestracji w systemie oraz przed złożeniem zamówienia. Formularz zamówienia nie zostanie zaakceptowany bez takiego potwierdzenia.
  3. Do realizacji zamówienia niezbędne jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia lub kontakt z naszym Konsultantem. Dla zrealizowania umowy sprzedaży i dostawy zamawianych produktów konieczne jest podanie przez Kupującego danych osobowych: imię i nazwisko (lub nazwa), adres, adres do doręczenia produktu, telefon kontaktowy, adres poczty elektronicznej e-mail i w przypadku firm NIP.
  4. Przed złożeniem zamówienia KUPUJĄCY może sprawdzić dostępność produktu kontaktując się z naszym Konsultantem lub składając zapytanie drogą mailową.
  5. W przypadku gdy danego produktu nie ma w ofercie, KUPUJĄCY drogą telefoniczną, bądź mailową zostanie o tym fakcie powiadomiony.
  6. Zamówienie drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
  7. Zamówienie telefoniczne można składać od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00 poprzez kontakt telefoniczny z biurem.
  8. Po złożeniu zamówienia Klient dostaje potwierdzenie złożonego zamówienia na swój adres e-mailem, podany w Formularzu Zamówienia.
  9. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę.
  10. Zamówienia złożone w Sklepie realizowane są w godzinach pracy Sklepu ( w dni robocze, od poniedziałku do piatku, w godzinach od 7.00 do 15.00). Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 15.00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
  11. Klient otrzyma wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji, co jest rozumiane jako oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Z chwilą jego otrzymania przez Klienta, zostaje zawarta umowa sprzedaży.
  12. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon VAT. Na życzenie Klienta wystawiona zostanie również faktura VAT.
  13. Dostępnym środkiem porozumiewania się Klienta jest e-mail sklep@foodnest.pl
  14. Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient jest zobowiązany zapłacić (cena brutto). Zawiera ona należny podatek.
  15. Sprzedawca zastrzega swoje prawo zmiany cen znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  16. Z przyczyn niezależnych Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia oraz czasu dostawy zamówionych produktów, dokonujący zakupy będzie wówczas o tym poinformowany drogą mailową lub/i telefoniczną. Podawane terminy realizacji są terminami planowanych dostaw przez producenta, nie są terminami wiążącymi.
  17. Przeniesienie prawa do rozporządzenia towarami jak właściciel następuje z chwilą wydania towaru przewoźnikowi.Z chwilą pisemnego pokwitowania odbioru towaru przez Kupującego, prawo własności towaru oraz wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia przechodzi na Kupującego.

4.Realizacja płatności

1.W ramach funkocjonowania Sklepu możliwe są nastęujące sposoby płatności:

  • za pobraniem, przy odbiorze przesyłki
  • przelewem na konto BS KSIĘŻPOL Nr rachunku: 23961400082001001063080001
  • system płatności online PayU

2.W zależności od rodzaju oferty, Konsument może mieć prawo do ustalenia form płatności, zasad i kosztów transportu zaoferowanych przez Sprzedawcę przy składaniu oferty sprzedaży danego towaru.

 

5.Ceny

  1. Podane w ofercie SKLEPU ceny produktów są cenami w walucie polskiej i są cenami brutto (zawierają wymagane prawem podatki w tym podatek VAT)
  2. Podane ceny są cenami detalicznymi i nie uwzględniają rabatów i bonifikat. Rabaty i bonifikaty przyznawane są indywidualnie. Informacje o wysokości przyznanego rabatu są udzielane po kontakcie z biurem firmy.
  3. Podane ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy. Koszt dostawy w dokładnej wysokości jest podawany w trakcie przyjmowania zamówienia i zależy od sposobu wysyłki i wartości zamówienia.  W przypadku braku akceptacji kosztu transportu należy poinformować sklep o rezygnacji z zamówienia lub zmianie sposobu odbioru na odbiór własny. KUPUJĄCY w trakcie wypełniania formularza zamówienia wybiera sposób dostawy i płatności, jednocześnie akceptując swój wybór. Jeżeli koszt dostawy w momencie składania zamówienia jest niemożliwy do ustalenia, to KUPUJĄCY informowany jest o obowiązku uiszczenia takich opłat.
  4. SPRZEDAWCA zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty, wprowadzania cen klubowych i promocyjnych oraz przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany cen, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży i będą one realizowane na zasadach dotychczasowych.Ceną wiążącą dla Klienta jest cena obowiązująca w chwili złożenia zamówienia.

 

6.Wysyłka towaru 

1. Zamówienia wysyłamy od poniedziałku do środy. Paczki przesyłamy firmą spedycyjną DHL, na podstawie numeru listu przewozowego jest możliwa opcja śledzenia przesyłki. Nasze produkty wysyłamy na terenie całej Polski. Koszt wysyłki wynosi 35 zł, natomiast w przypadku zamówień powyżej 300 zł, wysyłka jest darmowa.
2. KUPUJĄCY  może wybrać następujące formy dostawy zamówionego towaru:

    • dostawa przez zewnętrzną firmę transportową pod wskazany w zamówieniu adres,
    • odbiór własny w firmie pod adresem ul. Przemysłowa 12, 23-415 Księżpol, w godzinach od 9.00 -17.00, od poniedziałku do piątku.

3. KUPUJĄCY ma obowiązek sprawdzić stan przesyłki i jej zawartość w obecności spedytora. W przypadku stwierdzenia powstania szkody transportowej zobowiązany jest wykonać akty staranności wymagane przepisami ustawy z dnia 15.11.1984 r. - Prawo przewozowe /Dz.U. z 1995 r., Nr 119, poz.575 z póz. zm./ dla zachowania odpowiedzialności przewoźnika, a w szczególności spowodować protokolarne ustalenie przez przewoźnika stanu przesyłki oraz okoliczności powstania szkody.

4.Wszystkie przesyłki paletowe nadawane firmą kurierską dostarczane są wyłącznie pod budynek Klienta.

 

7. Reklamacja

1.Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne towaru w zakresie okreśłonym w art. 556 i nastęne ustawy Kodeks Cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1145, ze zm.).
2. Wada fizyczna towaru polega na niezgodności sprzedanego Towaru z umową, co ma miejsce gdy:
-towar nie posiada właściwości, które powinien mieć ze względu na cel umowy, wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
-towar nie ma właściwości, o których sprzedający zapewniał Klienta,
-towar nie nadaje się do celu, o którym Klient informował Sprzedawcę, przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia,
- towar został wydany Klientowi w stanie niezupełnym.
3. Wada prawna towaru zachodzi wówczas, gdy towar stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążony prawem osoby trzeciej, gdy ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzeniu wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
4. Jeżeli towar ma wadę, Klient może również żądać wymiany towaru na wolny od wad albo usunięcia wady.
5. Klient nie może żądać odstąpienia od umowy jeżeli wada jest nieistotna.
6. Reklamacje mogą być zgłaszane:
- na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy,
-pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany w potwierdzeniu złożenia zamówienia.
7. Reklamacja powinna zawierać:
-dane osoby składającej reklamację (imię, nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i nr telefonu kontaktowego),
- wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania,
-numer zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia,
-oryginał lub kopia dowodu zakupu (paragon lub faktura), może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
8. Sprzedawca zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji w terminie do 14 dni, od dnia złożenia reklamacji przez Klienta.
9. Jeżeli reklamacja jest uzasadniona, sprzedawca zobowiązany jest wymienić wadliwy towar lub dokonać zwrotu płatności w terminie 14 dni.
10. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad, przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. W przypadku Konsumenta, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat.

 

8.Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur

1.Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
2.Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

    • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25 września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
    • Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
    • Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl.

 

9.Przetwarzanie i ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klienta, zbieranych za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO jest firma Q100 Sp z o.o.
  2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do założenia zamówienia, realizacji potencjalnie zawartych umów, dokonania rejestracji konta oraz otrzymywania informacji marketingowych (zależnie od udzielonej zgody).
  3. Dane osobowe podane przez Klienta będą przetwarzane w celu:
    1. założenia, utrzymywania i korzystania z konta SKLEPU INTERNETOWEGO;
    2. realizacji składanych zamówień i świadczenia usług dodatkowych związanych ze złożonymi zamówieniami;
    3. rozpatrzenia reklamacji i dochodzenia roszczeń;
    4. przesyłania informacji dotyczących nowych towarów, usług oraz promocji.
  4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
    1. zgoda Klientów - w przypadku przesyłania informacji handlowych
    2. wykonanie umowy - w przypadku przetwarzania danych osobowych niezbędnych w celu jej realizacji;
    3. prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy (marketing własnych produktów i usług).
  5. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
    1. podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Sprzedawcy w celu obsługi portalu momastudio.pl oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Sprzedawcy;
    2. podmioty świadczące usługi dostawy produktów;
    3. administrator systemu płatności on-line;
    4. banki obsługujące transakcje bezgotówkowe;
    5. organy administracji publicznej o ile wynika to z przepisów prawa.
    6. Przetwarzane dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.Dane osobowe przetwarzane będą:
    7. przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów, przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa;do czasu usunięcia konta - w przypadku danych przetwarzanych w celu rejestracji konta;
    8. do czasu cofnięcia zgody bądź wniesienia sprzeciwu - w przypadku danych przetwarzanych w celach marketingowych.Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (w tym do dowolnego zaumatyzowanego przetwarzania wywołującego skutki prawne – „profilowania”), prawo do przenoszenia danych.
    9. W przypadku danych osobowych, których podstawą przetwarzania jest zgoda Klienta, Klient może cofnąć udzieloną zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
    10. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Sprzedawcy z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10.Postanowienia końcowe

 

1.Regulamin określa zasady zawarcia i wykonania umowy sprzedaży towarów znajdujących się na stronie Sklepu.
2. Umowa sprzedaży zawierana jest między klientem a Sprzedawcą.
3. Treść Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na stronie Sprzedawcy i może być kopiowana i drukowana w każdej chwili przez Kupującego. Treść REGULAMINU może być też przesłana pocztą elektroniczną lub pocztą na życzenie Klienta.
4.
 W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:

    • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.);
    • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. 2002 Nr 101 poz. 926 ze zm.);
    • Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013 poz. 1422);
    • Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 Nr 49 poz. 508 ze zm.);
    • Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2006 Nr 90 poz. 631 ze zm.),
    • Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 Nr 141, poz. 1176 ze zm.);
    • Ustawa z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 Nr 22 poz. 271 ze zm.).
    • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).

5. Aby móc korzystać z usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożłiwiającej wyświetlanie stron www, jak również posiadanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
6. Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
7. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.  W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającym Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.